Na elke statusupdate ontvang je een e-mail van ons. Ontvang je deze niet? Controleer dan je spammap. Heb je bij het bestellen een account aangemaakt? Dan kun je de status van je bestelling ook in je persoonlijke account bekijken. Log in met je e-mailadres en wachtwoord om direct de status te zien.
Wanneer je een bestelling bij ons plaatst, ontvang je direct een orderbevestiging per e-mail. Heb je deze bevestiging niet ontvangen? Dan is de e-mail mogelijk in je spammap terechtgekomen. Controleer deze map in je e-mailaccount om te zien of het bericht daar staat. Als je het bericht daar vindt, markeer het dan als 'Geen spam' zodat toekomstige statusupdates rechtstreeks in je Postvak IN terechtkomen.
Het is mogelijk dat het door een foutmelding of een instelling van je browser niet mogelijk is om je bestelling af te ronden. In dat geval adviseren wij je contact op te nemen met onze klantenservice via onze contact pagina. Vermeld in je e-mail welke foutmelding je krijgt en voeg als het mogelijk is een screenshot of foto van je scherm toe aan je bericht. Onze medewerkers zullen dan samen met jou je bestelling alsnog afronden, zodat je zo snel mogelijk van je foto op aluminium kunt genieten!
Als je betaling is mislukt, kan dit verschillende oorzaken hebben:
Storing bij de bank
Bij een storing bij de betreffende bank adviseren we je contact op te nemen met je bank of te wachten tot de storing is verholpen. Vervolgens kun je de betaling opnieuw proberen via 'Overschrijving via bank'.
Achteraf betalen is niet geaccepteerd
Soms kan het voorkomen dat je niet kunt gebruikmaken van de optie voor achteraf betalen. Dit gebeurt omdat Klarna, onze betaaldienst, een gegevenscontrole uitvoert bij elke nieuwe betaalverzoek. Hierbij worden je (betaal)gegevens gecontroleerd. Als Klarna besluit geen toestemming te geven voor achteraf betalen, kan dat komen door iets wat tijdens de toetsing is geconstateerd. Deze controle helpt misbruik van de achteraf betaaldienst te voorkomen.
Wat te doen als achteraf betalen niet lukt?
Als achteraf betalen niet lukt, kun je kiezen uit onze andere betaalmethoden:
- iDEAL
Reken je betaling snel en veilig af met iDEAL. Ga opnieuw naar je winkelwagen en kies bij de laatste stap voor de betaaloptie iDEAL. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je bestelling in productie genomen.
- Overschrijving via bank
Je kunt eenvoudig en veilig een bankoverschrijving doen via je eigen internetbankierprogramma. Vermeld je ordernummer in de omschrijving van de overschrijving. Houd er rekening mee dat het 1 à 2 werkdagen kan duren voordat wij je betaling ontvangen. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt je fotoproduct in productie genomen. Een bankoverschrijving is gratis.
Bankgegevens
- Rabobank 10.22.52.181 t.n.v. FotoOpHout.nl in Kollum
- IBAN: NL02 RABO 0102 2521 81
- BIC: RABONL2U
Wil je graag een foto laten drukken, maar weet je niet of de kwaliteit van jouw foto toereikend is? Hieronder leggen wij jou uit hoe je een goede foto kunt aanleveren.
Aanleveren van een goede foto
We beginnen met goed nieuws: je foto is meestal geschikt voor een mooie afdruk. Belangrijk is wel dat je de juiste versie van je foto naar ons toestuurt. Programma’s als Facebook, Instagram, Whatsapp of Snapchat verkleinen de foto’s vaak, en maken ze daarmee minder geschikt voor grotere afdrukken. Voor kleinere producten (zie schema hieronder) kunnen dit soort foto’s wel worden gebruikt. Lees verder om te ontdekken hoe je de originele foto kunt sturen.
Originele foto
De foto die je moet hebben is eigenlijk de foto zoals die gemaakt is, vóórdat deze is doorgestuurd via social media. Heb je zelf de foto gemaakt, dan staat deze op je eigen telefoon of camera. Heb je de foto niet zelf gemaakt, vraag dan de maker om de foto per e-mail naar je door te sturen. Zij moeten na het openen van het e-mailprogramma bij het selecteren van de bijlage voor ‘bestand’ kiezen. Als je de keuze wordt geboden, kies dan altijd de grootste of originele versie, het liefst zonder bewerkingen. Stuur ons deze foto, dan maken wij de perfecte afdruk voor jou.
Pixelverhoudingen en bestandsgrootte
Bij het beoordelen van de fotokwaliteit kijken we met name naar de grootte van de afbeelding in verhouding tot de grootte van het product dat je wilt bestellen. Het beste is om te kijken naar de pixelverhoudingen. Je kunt de pixelverhoudingen van jouw foto als volgt vinden:
- Windows: Ga met de muis/cursor op de foto staan en klik op de rechtermuisknop. Vervolgens zie je bij "Eigenschappen" --> "Details" de pixelbreedte en -hoogte van jouw foto staan.
- Apple: Ga met de muis/cursor op de foto staan en klik op de rechtermuisknop. Vervolgens zie je bij "Toon info" --> "Afmetingen" de pixelbreedte en - hoogte van jouw foto staan.
Vergelijk deze gegevens met het schema hieronder. De pixelverhoudingen komen vaak niet helemaal overeen. Als het een verschil van 50-100 pixels is, stuur dan de foto gewoon naar ons door. In de meeste gevallen is deze dan alsnog goed genoeg om afgedrukt te worden. Mocht dat niet zo blijken, dan krijg je feedback van ons.
Hoe bekijk je dit via de mobiele telefoon?
Als je een foto via je mobiel uploadt naar onze site, zie je vaak alleen de afbeeldingsgrootte in Kilobytes (Kb) of Megabytes (Mb). Dat zegt zeker ook iets over de kwaliteit van de foto. Om de pixelverhouding te bekijken, raden we jou aan de foto door te sturen naar je pc. Kies, als je opties krijgt voor het versturen van de foto, altijd het grootste formaat/ware grootte.
In onderstaand schema zie je de richtlijnen voor het aanleveren van een goede foto per formaat. Voor kleine producten (zie hieronder) voldoet de grootte eigenlijk altijd. Twijfel je toch aan de kwaliteit, selecteer dan altijd tijdens het bestellen de optie fotocontrole. Mocht jouw foto onverhoopt niet van voldoende kwaliteit zijn, dan nemen we contact met je op.
Let op: de pixelverhoudingen van jouw foto komen vaak niet precies overeen met bovenstaande getallen; dit is een richtlijn.
Bekijk onze foto op glas productpagina om te bekijken wat een foto op glas per formaat kost.
Je bent natuurlijk benieuwd of wij je bestelling in goede orde hebben ontvangen. Daarom sturen wij iedere klant via e-mail een orderbevestiging. Heb jij geen orderbevestiging ontvangen? Waarschijnlijk is de e-mail dan in de map 'Ongewenste post' of 'Spam' terechtgekomen. Is dit het geval? Markeer dan je bericht even als 'Gewenste post'. Overige statusupdates zullen dan voortaan in je Inbox worden geplaatst. Indien je geen orderbevestiging hebt ontvangen, kun je de status van je bestelling bekijken via je account. Je kunt gemakkelijk inloggen op je account via de volgende link: Inloggen op account Mocht je geen account hebben aangemaakt, neem dan even contact op met onze Klantenservice. Onze medewerkers informeren je graag over je bestelling.
Zodra je je bestelling plaatst, wordt deze direct in productie genomen. Daarom is het niet mogelijk om je bestelling te wijzigen of te annuleren.
Wil je een account aanmaken op FotoOpHout.nl? Dat kan snel en gemakkelijk. De voordelen van een eigen account zijn:
- Sneller afrekenen
- Meerdere afleveradressen opgeven
- Vorige bestellingen bekijken
- Inzage in de status van je bestelling
Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem! Via de onderstaande link kun je eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen. Na je aanvraag ontvang je een e-mail met een link om je wachtwoord te wijzigen.
Onze normale verzendkosten zijn €3,99. Spoedlevering kost €6,99 en wordt binnen 2 werkdagen geleverd.
Gratis verzending vanaf 50,-
LET OP: wil jij je bestelling naar het buitenland verzenden? Bestel dan voor 12.00! Anders gaat de levertijd pas de volgende dag in.
Wij kunnen onze fotoproducten ook verzenden naar het buitenland. Je fotoproduct wordt in dit geval binnen 7 werkdagen verstuurd. Wil je je fotoproduct in een ander land ontvangen? In de checkout kun je gemakkelijk aangeven in welk land jij je bestelling wilt ontvangen. Staat jouw land er niet bij of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
Onze fotoproducten worden geleverd door een externe vervoerspartner. Nadat je een e-mail van ons hebt ontvangen met de melding dat je fotoproduct is verstuurd, wordt je bestelling binnen ongeveer 2 werkdagen afgeleverd.
Als je niet thuis bent op het moment van levering, zijn er twee opties:
1. De chauffeur heeft een 'Niet thuis bericht' achtergelaten. Met de gegevens in dit bericht kun je een afspraak maken voor een nieuwe levering.
2. De chauffeur heeft een bericht achtergelaten dat je pakket is afgeleverd bij je buren.
Onze fotoproducten worden op maat gemaakt op basis van de door jou gekozen afbeelding, formaat en opties in onze besteltool. Hierdoor vervalt het herroepingsrecht. Dit geldt ook voor afbeeldingen uit onze eigen collectie of een gekozen foto op een partnerplatform. Uiteraard kun je het product retourneren als er een gegronde klacht is over de kwaliteit, als het product beschadigd is of als er onderdelen ontbreken. Volg in dat geval de onderstaande stappen:
1. Breng ons op de hoogte!
Heb je een klacht? Meld dit dan binnen 3 werkdagen na ontvangst van het product. We willen je klacht zo snel mogelijk afhandelen, zodat je snel van je foto kunt genieten. Na het insturen van je klacht ontvang je binnen 24 uur een reactie van ons. Je kunt je klacht met bijbehorende foto sturen via onze contact pagina.
2. Wij sturen je een retourlabel
We maken een retourlabel voor je aan en sturen dit via e-mail. Print het label uit, plak het op het retourpakketje en lever het pakketje in bij een DHL-pakketshop.
3. Je ontvangt een nieuw fotoproduct, een waardebon of het aankoopbedrag retour
Afhankelijk van je klacht bieden wij binnen 3 werkdagen nadat het product bij ons retour is gekomen, een passende oplossing in de vorm van een nieuw fotoproduct, een waardebon of het aankoopbedrag retour op je bankrekening.
Je foto wordt geprint op acrylglas . Door de mooie, unieke structuur van het glas krijgt je foto een bijzonder levendig karakter.
De prijs van een foto op glas is afhankelijk van het formaat dat je kiest.
Sommige situaties vragen om maatwerk. Wij denken graag met je mee! Neem voor speciale wensen of formaten gerust eens vrijblijvend contact met ons op.
FotoOpGlas.nl is een zusterbedrijf van Fotocadeau.nl. Fotocadeau.nl is al bijna 10 jaar toonaangevend in de fotografiemarkt door marktleider te zijn in het bedrukken van foto op canvas. Wij zijn door diverse gerommeerde partijen als beste getest en kunnen honderden fotografen tot onze vaste klanten rekenen.
Als je je foto op glas wilt ophangen aan de wand, is een ophangsysteem handig. Deze kan optioneel bijbesteld worden via onze besteltool bij het bestellen van je foto op glas.
Zakelijke klanten hebben vaak andere wensen dan particuliere klanten. Geen probleem! Wij denken graag met je mee over de mogelijkheden. Wil je bijvoorbeeld meerdere fotoprints op hout afnemen? We kunnen een offerte op maat maken. Heb je specifieke wensen wat betreft formaat of iets anders? Ook hierin zijn we flexibel! Neem gerust vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Wij kunnen inmiddels honderden tevreden fotografen, kunstenaars, reclamebureaus, resellers en vele andere partijen rekenen tot ons vaste klantenbestand.
- Wij leveren constante kwaliteit;
- Wij werken met aantrekkelijke kortingen/marges;
- Je krijgt een vast contactpersoon;
- In overleg is bijna alles mogelijk!
Twijfel je tussen een foto op glas en een foto op aluminium? Ontdek op deze pagina waarom je beter voor een foto op glas of een foto op aluminium kan kiezen.
Ontdek hier alles over een ophangsysteem voor een foto op glas.
Ontdek hier hoe je tekst kan toevoegen aan jouw foto op glas.